Naprawa ekspresów Bosch

Ekspresy do kawy na przestrzeni lat stały się niezbędnym wyposażeniem każdej kuchni. Przy wyborze sprzętu AGD takiego jak lodówka, czy zmywarka, Klienci zazwyczaj decydują się na zakup automatycznego ekspresu do kawy z wbudowanym młynkiem. Marka Bosch od lat produkuje ekspresy, których jakość i rozwiązania techniczne są odpowiedzią na rosnące wymagania Klientów.

Marka Bosch związana jest ze sprzętem AGD od roku 1886, kiedy to założyciel firmy Robert Bosch rozpoczął własną działalność związaną z prowadzeniem warsztatu mechaniki precyzyjnej i elektrotechniki. Pierwszy ekspres ciśnieniowy do kawy Bosch został wyprodukowany w roku 2002 i od tej chwili nastąpił dynamiczny rozwój sprzedaży tych urządzeń, który trwa do dnia dzisiejszego. Szczególnie warto zwrócić uwagę na rynek ekspresów automatycznych do zabudowy, gdzie marka ta jest liderem na rynku polskim.

Ekspresy do kawy Bosch charakteryzują się wysoką jakością wykonania. Są także wyjątkowo proste w obsłudze, gdyż menu jest intuicyjne i nie stwarza żadnych problemów w codziennej eksploatacji. Obecnie wszystkie modele marki wyposażone są w automatyczne programy konserwacji. Urządzenie krok po kroku przeprowadza użytkownika przez procesy takie jak: odkamienianie, czyszczenie tabletką czyszczącą, płukanie oraz czyszczenie układu spieniającego mleko. Istotnym jest, aby do wykonania tych czynności stosować dedykowane środki czyszczące, gdyż mają one odpowiednie właściwości i zapewniają długą oraz bezproblemową eksploatację urządzeń. Ekspresy automatyczne Bosch są wyposażone w jednostkę zaparzającą, która ma możliwość wyjęcia. Jest to istotne ze względu na dbałość o najwyższy poziom higieny wnętrza urządzenia. Czyszczenie jednostki zaparzającej należy wykonywać wodą bez dodatku jakichkolwiek środków czyszczących. Proces ten należy wykonywać minimum raz w tygodniu.

Klinika Ekspresów od lat zajmuje się naprawą ekspresów wszystkich marek. Ekspresy marki Bosch to urządzenia trwałe, aczkolwiek udało nam się zdiagnozować kilka typowych usterek, które najczęściej zgłaszają nasi Klienci. Należą do nich:

  1. Ekspres Bosch nie parzy kawy. Usterki związane z brakiem możliwości zaparzenia kawy w ekspresach automatycznych Bosch są dość częstym zjawiskiem. Zazwyczaj jest to oznaka uszkodzonego zaworu drenażowego. Dodatkowym objawem jest również duża ilość wody, która zamiast przez wylewki, dostaje się do pojemnika na fusy.
  2. Ekspres Bosch nie spienia mleka. Brak możliwości przygotowania ulubionego latte lub cappuccino jest usterką, która potrafi przysporzyć wielu nieprzyjemności. Ekspresy Bosch są wyposażone w zawór ceramiczny, który odpowiada za najwyższą jakość pianki mlecznej. Jego awarie powodują, że ekspres nie spienia mleka w ogóle lub spienia je w bardzo małych ilościach. Dlatego też istotne jest, aby regularnie przeprowadzać wymagane przez ekspres programy konserwacji, gdyż mają one ogromny wpływ na żywotność zaworu ceramicznego.
  3. Nie ma możliwości wyjęcia zaparzacza w ekspresie Bosch. Ekspresy do kawy marki Bosch posiadają możliwość wyjęcia zaparzacza do czyszczenia. Jednostka zaparzająca została wyposażona w mechanizm, który zabezpiecza ją przed uszkodzeniami związanymi z niewłaściwym użytkowaniem. Brak możliwości wyjęcia zaparzacza może być również związany z jego niewłaściwym czyszczeniem lub stosowaniem kaw aromatyzowanych (smakowych), które zapychają jednostki zaparzające.

Naprawy w serwisie Klinika Ekspresów dokonywane są przy użyciu nowych, oryginalnych części, na które udzielamy 6-miesięcznej gwarancji. Mamy także możliwość naprawy ekspresu z zastosowaniem części używanych, o czym Klient jest informowany w trakcie rozmowy telefonicznej. Znacznie zmniejsza to ogólny koszt naprawy, a części używane są uprzednio sprawdzane pod względem jakości oraz stopnia wyeksploatowania przez techników serwisu Klinika Ekspresów.

Ekspres do kawy Bosch, który uległ jakiejkolwiek awarii Klient może zgłosić na 3 sposoby – telefonicznie, mailowo oraz poprzez wypełnienie krótkiego formularza na stronie www.klinikaekspresow.pl. Zgłoszenia potwierdzane są telefonicznie przez konsultantów Kliniki Ekspresów, dzięki czemu możecie Państwo dopytać o każdy szczegół, który nurtuje Państwa przed oddaniem ekspresu w ręce naszych specjalistów. Termin odbioru ekspresu przez kuriera GLS w specjalnie przygotowanym do tego bezpiecznym opakowaniu transportowym uzgadniany jest w trakcie rozmowy telefonicznej z konsultantem Kliniki Ekspresów zgodnie z Państwa potrzebami.

Proces naprawy w serwisie Klinika Ekspresów rozpoczyna się od przyjęcia ekspresu. Jest on wypakowywany ze specjalnie zaprojektowanego opakowania transportowego, w którym odbierany jest od klienta. Następnym etapem jest sprawdzenie kompletności oraz stanu urządzenia, a także opisanie ich na protokole przyjęcia ekspresu do serwisu po uprzednim wykonaniu dokumentacji fotograficznej. Wykonanie tych kroków skutkuje przekazaniem ekspresu w ręce wyznaczonego technika oraz zajęciem miejsca na profesjonalnym stanowisku diagnostycznym. Przewidywane koszty naprawy przekazujemy w rozmowie telefonicznej. W przypadku akceptacji kosztów naprawy przez klienta, technik rozpoczyna naprawę ekspresu. Jej końcowym etapem jest kompleksowe czyszczenie oraz odkamienienie, dzięki czemu klient otrzymuje w pełni sprawny sprzęt, gotowy do parzenia kolejnych porcji wyśmienitych napojów kawowych. W przypadku, gdy klient nie decyduje się na naprawę swojego ekspresu, otrzymuje 3 propozycje:

  1. Utylizacja sprzętu – ekspres zostaje zutylizowany w Klinice Ekspresów, a klient nie ponosi żadnych kosztów.
  2. Odkup ekspresu – klient otrzymuje propozycję kodu rabatowego o określonej wartości na zakup nowego sprzętu w sklepie internetowym Świat Ekspresów (www.swiatekspresow.pl), pozostawiając swój w ramach rozliczenia.
  3. Odesłanie urządzenia – ekspres odsyłany jest w identycznym stanie, w którym trafił do Kliniki Ekspresów. Klient nie ponosi kosztów transportu, jedynie koszty diagnostyki, które wynoszą tylko 50zł.