Facebook
SZYBKI KONTAKT
48221167999

Naprawa ekspresów Nivona

Kultura picia kawy ewoluuje na przestrzeni lat. Marką, która idealnie wpasowuje się w obowiązujące trendy jest niemiecka Nivona. Ekspresy te charakteryzują się wysoką intuicyjnością obsługi, trwałością oraz wyjątkowym smakiem parzonej kawy.

Początek produkcji ekspresów automatycznych Nivona to rok 2005. Firmę założyli trzej współwłaściciele – Peter Wildner, Thomas Meier oraz Hans Errmann. Pracowali razem w korporacji zajmującej się produkcją sprzętów gospodarstwa domowego. Postanowili stworzyć solidną konkurencję dla firm szwajcarskich oraz włoskich, które zdominowały ówczesny rynek ekspresów. Siedziba marki Nivona usytuowana jest obecnie w Norymberdze, gdzie znajduje się również Dział Rozwoju, w którym 25 specjalistów dba, aby ekspresy Nivona były innowacyjne i z każdym dniem bardziej konkurencyjne.

Wytrzymałość oraz trwałość każdego ekspresu niezależnie od jego marki w głównej mierze zależy od sposobu jego użytkowania. Istotnym jest, aby nie pomijać żadnego ze wskazań, którymi ekspresy przypominają o konieczności przeprowadzenia procesów: czyszczenia układu kawowego, czyszczenia układu spieniania mleka, odkamieniania ekspresu oraz wymiany filtra wody. Od tego, w jaki sposób dbamy o nasz ekspres, zależna jest jego długowieczność oraz smak parzonej kawy.

Cechą charakterystyczną marki Nivona są intuicyjne programy konserwacji. Należą do nich: czyszczenie układu kawy za pomocą tabletki czyszczącej, płukanie systemu kawowego, odkamienianie, płukanie spieniacza oraz czyszczenie układu mlecznego. Istotnym jest, aby nie pomijać żadnego z procesów, które ekspres wskazuje na wyświetlaczu, gdyż są one niezbędne do poprawnego funkcjonowania sprzętu. Praca w Klinice Ekspresów pozwala nam stwierdzić, że ekspresy automatyczne Nivona są jednymi z najprostszych ekspresów w eksploatacji, biorąc pod uwagę punkt widzenia Klienta.

Regularne czyszczenie ekspresu oraz wykonywanie poleceń, które wskazuje na wyświetlaczu jest niezwykle istotne. Mimo tego nieodłącznym elementem życia każdego ekspresu są usterki. Nawiązując do doświadczeń serwisowych, których nabywamy w Klinice Ekspresów z każdym naprawionym sprzętem, możemy wyróżnić kilka najczęstszych usterek, zgłaszanych przez naszych Klientów:

  1. Ekspres Nivona nie nalewa kawy. Duża ilość wody w pojemniku na fusy. Uściślając usterka objawia się w ten sposób, że ekspres pracuje normalnie oraz nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, jedynie kawa zamiast być zaparzana zrzucana jest razem z wodą do pojemnika na fusy. Do filiżanki nie wpada wtedy nawet kropla kawy. Spowodowane jest to uszkodzeniem zaworu drenażowego.
  2. Nie ma możliwości wyciągnięcia zaparzacza do wyczyszczenia w ekspresie Nivona. Ekspresy automatyczne Nivona zostały wyposażone w wyjmowany blok zaparzający. Pozwala to na dokładne wyczyszczenie go z resztek kawy, które osadzają się na nim w trakcie codziennej pracy. Próba wyjęcia bloku zaparzającego w nieodpowiednim momencie skutkuje jego zablokowaniem. Jest to mechanizm ochrony ekspresu przed uszkodzeniem zaparzacza.
  3. Ekspres Nivona nie mieli kawy. Młynek jest jedną z najdroższych oraz najintensywniej eksploatowanych części w ekspresie. Awaria młynka ma zazwyczaj dwie przyczyny: uszkodzenie mechaniczne młynka związane z ciałami obcymi, które potrafią znaleźć się kawie ziarnistej niskiej jakości lub usterka czujnika młynka.

Naprawy w serwisie Klinika Ekspresów dokonywane są przy użyciu nowych, oryginalnych części, na które udzielamy 6-miesięcznej gwarancji. Mamy także możliwość naprawy ekspresu z zastosowaniem części używanych, o czym Klient jest informowany w trakcie rozmowy telefonicznej. Znacznie zmniejsza to ogólny koszt naprawy, a części używane są uprzednio sprawdzane pod względem jakości oraz stopnia wyeksploatowania przez techników serwisu Klinika Ekspresów.

Ekspres Nivona, który uległ jakiejkolwiek awarii Klient może zgłosić na 3 sposoby – telefonicznie, mailowo oraz poprzez wypełnienie krótkiego formularza na stronie www.klinikaekspresow.pl. Zgłoszenia potwierdzane są telefonicznie przez konsultantów Kliniki Ekspresów, dzięki czemu możecie Państwo dopytać o każdy szczegół, który nurtuje Państwa przed oddaniem ekspresu w ręce naszych specjalistów. Termin odbioru ekspresu przez kuriera GLS w specjalnie przygotowanym do tego bezpiecznym opakowaniu transportowym uzgadniany jest w trakcie rozmowy telefonicznej z konsultantem Kliniki Ekspresów zgodnie z Państwa potrzebami.

Proces naprawy w serwisie Klinika Ekspresów rozpoczyna się od przyjęcia ekspresu. Jest on wypakowywany ze specjalnie zaprojektowanego opakowania transportowego, w którym odbierany jest od klienta. Następnym etapem jest sprawdzenie kompletności oraz stanu urządzenia, a także opisanie ich na protokole przyjęcia ekspresu do serwisu po uprzednim wykonaniu dokumentacji fotograficznej. Wykonanie tych kroków skutkuje przekazaniem ekspresu w ręce wyznaczonego technika oraz zajęciem miejsca na profesjonalnym stanowisku diagnostycznym. Przewidywane koszty naprawy przekazujemy w rozmowie telefonicznej. W przypadku akceptacji kosztów naprawy przez klienta, technik rozpoczyna naprawę ekspresu. Jej końcowym etapem jest kompleksowe czyszczenie oraz odkamienienie, dzięki czemu klient otrzymuje w pełni sprawny sprzęt, gotowy do parzenia kolejnych porcji wyśmienitych napojów kawowych. W przypadku, gdy klient nie decyduje się na naprawę swojego ekspresu, otrzymuje 3 propozycje:

  1. Utylizacja sprzętu – ekspres zostaje zutylizowany w Klinice Ekspresów, a klient nie ponosi żadnych kosztów.
  2. Odkup ekspresu – klient otrzymuje propozycję kodu rabatowego o określonej wartości na zakup nowego sprzętu w sklepie internetowym Świat Ekspresów (www.swiatekspresow.pl), pozostawiając swój w ramach rozliczenia.
  3. Odesłanie urządzenia – ekspres odsyłany jest w identycznym stanie, w którym trafił do Kliniki Ekspresów. Klient nie ponosi kosztów transportu, jedynie koszty diagnostyki, które wynoszą tylko 50zł.

Ekspresy automatyczne Nivona są wyjątkowo proste w codziennej eksploatacji. Niektóre z usterek użytkownik ekspresu jest w stanie rozwiązać w domowym zaciszu. Poniżej zamieszczamy wskazówki dla naszych Klientów, co warto wykonać, gdy ekspres Nivona nie pracuje w należny sposób.

Objawy usterki Powód usterki Sposób usunięcia usterki
Pobieranie gorącej wody lub pary niemożliwe Spieniacz jest zatkany Dokładnie oczyścić spieniacz, całkowicie rozłożyć na części
Za mało spienionego mleka lub płynna piana 1.System może być zakamieniony 2.Nieodpowiednie mleko 3.Zatkany spieniacz 1.Wykonać odkamienianie z użyciem dużej dawki odkamieniacza
2.Użyć zimnego mleka
3.Dokładnie oczyścić spieniacz, całkowicie rozłożyć na części
Kawa tylko kapie 1.System może być zakamieniony
2.Stopień zmielenia kawy zbyt drobny 3.Zmielona kawa zbyt drobna
1.Wykonać odkamienianie z użyciem dużej dawki odkamieniacza
2.Ustawić grubszy stopień zmielenia
3.Użyć grubiej zmielonej kawy
Kawa nie ma „pianki“ 1.System może być zakamieniony 2.Niewłaściwy rodzaj kawy
3.Ziarna kawy są zwietrzałe
1.Wykonać odkamienianie z użyciem dużej dawki odkamieniacza
2.Zmienić rodzaj kawy
3.Użyć świeżych ziaren
Głośne odgłosy w mechanizmie mielącym 1.Stopień zmielenia niedopasowany do ziaren
2.Ciała obce w mechanizmie mielącym, np. kamyki
1.Zoptymalizować stopień zmielenia
2.Zadzwonić na infolinię serwisową, w dalszym ciągu można zaparzać zmieloną kawę
Na wyświetlaczu wyświetla się błąd 8 Tel. serwisowy Zakleszczona jednostka zaparzania Wyjąć i oczyścić jednostkę zaparzania
FORMULARZ NAPRAWY