Regulamin Naprawy
Zasady ogólne korzystania z portalu
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin, zwany dalej ”Regulaminem”, określa zasady korzystania z Portalu internetowego znajdującego się pod adresem URL https://klinikaekspresow.pl/, zwanego dalej „Portalem”.
- Portal prowadzony jest przez Questo Group Sp. z o. o. ul. Racławicka 114, 02-634 Warszawa REGON: 384006670, NIP: 9512488334, zwany dalej „Administratorem”.
- Adres Portalu i dane kontaktowe:
- adres internetowy – https://klinikaekspresow.pl/
- e-mail – kontakt@klinikaekspresow.pl
- telefon – +48 600 679 960
- adres korespondencyjny – ul. Brzeska 11, 08-110 Siedlce.
- Każda osoba przed przystąpieniem do użytkowania Portalu powinna zapoznać się z jego Regulaminem.
- Korzystanie z usług Portalu wymaga od Użytkownika posiadania aktywnego i sprawnego konta poczty elektronicznej e-mail.
- Regulamin określa prawa i obowiązki Użytkowników jak również prawa i obowiązki Administratora Portalu jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego https://klinikaekspresow.pl/.
- Użytkownicy zobowiązani są do przestrzegania autorskich praw majątkowych oraz praw wynikających z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych i przemysłowych.
- Każdy Użytkownik ma możliwość odczytu, ściągnięcia treści regulaminu na swoje Urządzenie oraz dokonania wydruku.
- Konsument proszony jest o zgodę na wykonanie usługi w terminie 14 dni od doręczenia ekspresu do serwisu. Prawo odstąpienia od umowy NIE PRZYSŁUGUJE, w przypadku Art. 38 pkt. 1 ustawy o prawach konsumentów o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
II. Definicje
- Użytkownik – każda osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych korzystająca z funkcji Portalu za pośrednictwem sieci Internet.
- Administrator Portalu – osoba zarządzająca i udostępniająca zasoby https://klinikaekspresow.pl/.
- Portal – strona i inne narzędzia internetowe udostępniane za pośrednictwem sieci Internet, dostępne pod adresem https://klinikaekspresow.pl/.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Zamówienie usługi – dobrowolne podanie danych przez Użytkownika polegające na wypełnieniu formularza dostępnego na łamach Portalu.
- Pliki Cookies – są to krótkie pliki tekstowe stanowiące dane informatyczne, służące do przeglądania zawartości Portalu – przechowywane są na urządzeniu ostatecznym Użytkownika.
III. Zakres usług Portalu.
- Portal umożliwia Użytkownikom m.in.:
- a) oddanie ekspresu do naprawy;
- b) wykupienie ekspresu;
- c) wynajem ekspresu od Administratora.
- Umowa o naprawę ekspresu zawarta jest w momencie przesłania formularza z zamówieniem usługi, który dostępny jest na stronie https://klinikaekspresow.pl/.
- Użytkownik składa zamówienie w następujący sposób:
- a) podanie danych do formularza „zamów usługę”;
- b) Administrator dokonuje diagnozy i wyceny;
- c) opłata 50 % netto wartości części ekspresu, które zostały wskazane w wycenie.
- Podanie prawdziwych danych w formularzu zamówienia jest obowiązkowe.
- Przed wiążącym wysłaniem zamówienia Użytkownik ma możliwość sprawdzenia i skorygowania przez siebie wprowadzonych danych.
- Umowa jest finalizowana dopiero w momencie wiążącego wysłania zamówienia przez Użytkownika wraz z zatwierdzeniem przez niego diagnozy i wyceny.
- Użytkownik ma obowiązek dokładnie określić rodzaj usterki oraz okoliczności jej powstania w zgłoszeniu do naprawy.
- Warunkiem przyjęcia zlecenia naprawy jest dostarczenie przez Użytkownika osobiście lub za pośrednictwem kuriera kompletnego urządzenia do serwisu znajdującego się w Siedlcach ul. Brzeska 11.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przesyłki, Użytkownik ma obowiązek przesłać ekspres w specjalnie przygotowanym przez Administratora opakowaniu lub w oryginalnym opakowaniu fabrycznym wraz z zabezpieczeniami serwisowymi.
- Zastosowanie opakowania serwisowego nie zwalnia Klienta z obowiązku prawidłowego zabezpieczenia ekspresu wg instrukcji załączonej do opakowania. Ekspres przesłany bez odpowiedniego zabezpieczenia zostanie odesłany, a usługa nie zostanie zrealizowana.
- Metody płatności są ustalane indywidualnie z Użytkownikiem drogą mailową lub telefoniczną.
- Poza opłatami/dopłatami i wszelkimi innymi kosztami określonymi w potwierdzeniu wykonania usługi Administrator nie obciąży Użytkownika żadna inną opłatą manipulacyjno/administracyjną.
IV. Diagnostyka i wycena
- Administrator diagnozuje dostarczony sprzęt pod kątem usterki zgłoszonej przez Użytkownika.
- Administrator nie odpowiada za czas naprawy w którym Użytkownik nie może korzystać z ekspresu w celach zarobkowych.
- Administrator dokona wstępnej diagnostyki i poda przybliżone koszty naprawy urządzenia. Wycena dokonywana jest w ramach kosztów naprawy urządzenia, z wyjątkiem sytuacji, gdy klient rezygnuje z wykonania usługi po wycenie. W przypadku rezygnacji z wykonania usługi Użytkownika ponosi również koszty przesyłki ekspresu.
- Administrator pobiera opłatę w wysokości 50% wartości netto części do ekspresu, dostępnych na zamówienie w przypadku rezygnacji Klienta z zamówionej już części lub rezygnacji z wykonania usługi. W przypadku rezygnacji z usługi Użytkownik ponosi również koszty przesyłki ekspresu.
- Jeśli, przystąpiwszy do naprawy, Administrator stwierdzi, iż jej koszty przekraczają 50% wartości urządzenia, kontaktuje się z Użytkownikiem w celu ustalenia dalszej drogi postępowania. W takim wypadku czas naprawy liczony jest od momentu przekazania przez klienta decyzji o naprawie.
- W przypadku wykrycia dodatkowych nieprawidłowości (usterek) podczas dokonywanej ekspertyzy lub przewidywanych usterek, które mogą wymagać konieczności dodatkowej naprawy w nieodległym czasie Użytkownik otrzyma kosztorys dodatkowej usługi, profilaktyki.
- Czasy napraw wynosi do 14 dni od dnia dostarczenia ekspresu do Kliniki Ekspresów, chyba, że został ustalony z Klientem inny termin naprawy. Czas naprawy może zostać skorygowany o czas niezbędny na sprowadzenie ewentualnych części zamiennych.
V. Płatności
- Usługi świadczone na Portalu są odpłatne. Koszt usługi składa się z kosztów zw. z zamówieniem części oraz wynagrodzeniem za wykonanie usługi.
- Płatność za wykupioną usługę dokonuje się:
- a) systemem płatności
- b) płatność przelewem tradycyjnym;
- c) przekazem pocztowym
- Użytkownik zobowiązany jest podać prawdziwe dane do faktury VAT.
VI. Dostawa
- W https://klinikaekspresow.pl/ dostępne są następujące sposoby dostawy:
- Przesyłka kurierska (zalecane jest zamówienie kuriera wskazanego przez Administratora w specjalnie przez niego dedykowanym opakowaniu).
- Dostępne sposoby dostawy wskazywane są Nabywcy każdorazowo w trakcie składania Zamówienia, przed jego złożeniem i zawarciem umowy i mogą się one różnić w zależności od danej rezerwacji oraz czasu pozostałego do jego rozpoczęcia.
- W przypadku przesyłki tradycyjnej, dostawa dostępna jest jedynie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Użytkownik wskazuje sposób odbioru naprawionego ekspresu. Odbiór powinien nastąpić w ciągu 30 dni od zawiadomienia o zakończeniu wykonywania usługi.
- Jeżeli Użytkownik zastrzegł odbiór osobisty, powinien poinformować o dacie i godzinach w których przyjdzie do siedziby Administratora.
- Nieodebranie sprzętu z serwisu lub nie odbieranie przesyłki kurierskiej w ustalonym terminie, powoduje obowiązek przechowania ekspresu przez Administratora. Usługa magazynowania nieodebranego w terminie ekspresu jest dodatkowo odpłatna (5 zł netto na dobę). Użytkownik jest wyraźnie o tym informowany przed rozpoczęciem wykonania usługi.
VII. Gwarancja
- Na wykonane usługi serwis udziela 6-m-cy gwarancji. Usterka zostanie zakwalifikowana jako gwarancyjna dopiero po przeprowadzeniu ponownej diagnostyki przez uprawnionego serwisanta Kliniki Ekspresów po okazji paragonu lub faktury.
- Okres gwarancji jest liczony od momentu odebrania sprzętu przez Klienta.
- Warunkiem uwzględnienia usługi jako gwarancyjna jest okazanie przez Klienta dowodu zakupu usługi, oraz dostarczenie sprzętu z nienaruszonymi plombami gwarancyjnymi.
- W przypadku konieczności interwencji gwarancyjnej na wykonaną przez nas usługę, dokonamy jej ponownie – bezpłatnie.
- W przypadku braku możliwości naprawy gwarancyjnej, Klient otrzyma zwrot zapłaconej ceny naprawy.
VII. Prawo KONSUMENTA do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni.
- Wyłączenia prawa odstąpienia. Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, zgodnie z ustawą, nie przysługuje konsumentowi między innymi w wypadkach:
Art. 38 pkt. 1 o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy. - Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem bezpośrednich kosztów zwrotu rzeczy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się dla umowy, w wykonaniu której Administrator wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a dla pozostałych umów od dnia zawarcia umowy.
- Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Portalu, Administrator nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
VIII. Procedura reklamacyjna.
- Użytkownik ma możliwość zgłoszenia wszelkich zakłóceń w funkcjonowaniu Portalu oraz dotyczących wykonania usługi naprawy ekspresu, wysyłając maila podanego na stronie https://klinikaekspresow.pl/ w którego treści wpisuje:
- a) dane Użytkownika umożliwiające kontakt;
- b) rodzaj usługi, której dotyczy zakłócenie;
- c) rodzaj błędnego funkcjonowania;
- d) czas, który stanowi podstawę reklamacji;
- e) zarzuty Użytkownika;
- f) okoliczności uzasadniające reklamację;
- g) ewentualny żądany sposób usunięcia zarzucanego naruszenia;
– w celu ułatwienia procedury reklamacyjnej.
- Administrator, rozpatrzy zgłoszenia reklamacyjne w terminie 14 dni od chwili zgłoszenia reklamacji, wskazując czy uznaje reklamacje oraz w jaki sposób zamierza ją wykonać lub informując o braku podstaw do uznania reklamacji wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska.
- Brak odpowiedzi Administratora w ciągu 14 dni poczytuje się jako jej pozytywne rozstrzygnięcie.
- Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Użytkownika adres e-mail.
- W przypadku uznania reklamacji, Administrator niezwłocznie podejmuje działania w celu realizacji jej treści.
IX. Rezygnacja ze świadczonych usług
- Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną. Oświadczenie o wypowiedzeniu składane przez Użytkownika powinno zostać złożone za pośrednictwem poczty e-mail. Za datę złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu uznaje się datę odebrania wiadomości e-mail zawierającej oświadczenie o wypowiedzeniu.
- Administrator może rozwiązać w trybie natychmiastowym umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w stosunku do Użytkownika w przypadku, gdy:
- a) Użytkownik, w przypadku zmiany, niezwłocznie nie dokonał aktualizacji danych wymaganych do rejestracji w Portalu;
- b) Użytkownik zamieszcza w Portalu treści nie zgodne z prawdą;
- c) Użytkownik dopuszcza się przesyłania niezamówionych informacji handlowych;
- d) Użytkownik w rażący lub uporczywy sposób narusza postanowienia Regulaminu lub podejmuje działania sprzeczne z celami i przeznaczeniem Portalu.
- Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną składane przez Administratora zostanie przesłane na podany w Koncie Użytkownika adres e-mail.
- Wypowiedzenie umowy przez którąkolwiek ze stron, jak również jej rozwiązanie za obustronną zgodą jest równoznaczne z zablokowaniem Użytkownikowi dostępu do Konta Użytkownika oraz jego usunięciem.
X. Techniczne warunki korzystania z Portalu.
- W celu korzystania z Portalu Użytkownik powinien posiadać:
- a) urządzenie przekazujące dane teleinformatyczne;
- b) dostęp do sieci Internet;
- c) adres poczty e-mail.
- Portal zbiera informacje zawarte w plikach cookies, które są plikami tekstowymi zawierającymi identyfikator urządzenia, z którego korzysta Użytkownik.
- Użytkownik decyduje o stosowaniu plików cookies. Przeglądarki internetowe często domyślnie mają ustawioną możliwość instalowania tych plików na urządzeniu końcowym Użytkownika, który w każdym czasie może dokonać zmiany ustawień.
- Portal informuje, iż wyłączenie przez Użytkownika możliwości korzystania z plików Cookies może wpłynąć na funkcjonalności dostępne w Portalu.
- Szczegółowe informacje dotyczące plików Cookies zawarte są w Polityce Plików Cookies, udostępnionej pod adresem https://klinikaekspresow.pl/polityka-plikow-cookies stanowiącą integralna część niniejszego regulaminu.
XII. Postanowienia końcowe.
- Regulamin jest dostępny pod adresem: https://klinikaekspresow.pl/.
- Jeżeli Użytkownikiem jest Konsument spory Informacje w zakresie możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- a) https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow
- b) https://uokik.gov.pl/rzecznicy-konsumentow
- c) https://uokik.gov.pl/inspekcja-handlowa
- d) Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- e) Stały polubowny sąd konsumencki działający przy Inspekcji Handlowej – możliwość zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;
- f) wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej możliwość zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego do czasu zakończenia sporu między Klientem a sklepem;
- g) platformie Online Disputes Resolution (ODR) dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
- Jeżeli Użytkownikiem jest Przedsiębiorca, wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży będą rozstrzygane w pierwszej kolejności polubownie przez Strony w drodze negocjacji lub mediacji, a w przypadku niedojścia Stron do porozumienia – przez Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Administratora.

