zamawiaj online

Ekspres Saeco Lirika błąd nr 5. Co oznacza error 5?

Ekspres Saeco Lirika błąd nr 5. Co oznacza error 5?

Jeżeli na ekranie Twojego ekspresu Saeco Lirika pojawił się błąd nr 5, należy go usunąć, zanim zrobisz swoją następną ulubioną kawę. Jest to błąd, który prawdopodobnie usuniesz samodzielnie. Chcemy Ci w tym pomóc, dlatego poniżej zamieścimy instrukcję, jak to zrobić. Jeżeli jednak nie poradzisz sobie z usunięciem tego błędu, skontaktuj się z Kliniką Ekspresów. Jeżeli na urządzeniu kiedykolwiek pojawi się inny błąd niż te o numerach 1, 3, 4, 5, 14 lub 19, również skontaktuj się z naszymi specjalistami.

Saeco lirika błąd 5 ­– jak go rozwiązać?

Pojawienie się błędu nr 5 może mieć różne przyczyny.

Poniżej opisaliśmy możliwe sytuacje, które spowodują pojawienie się tego błędu w Saeco Lirika. Błąd 5 może być spowodowany przez:

  1. Powietrze znajdujące się w obiegu wody lub ziarna kawy, które utknęły pod zbiornikiem wody

Aby usunąć problem, należy najpierw wyłączyć urządzenie. Następnie wylej wodę i sprawdź, czy komora zbiornika wody jest pusta. Upewnij się także, że nie ma w niej ziaren kawy lub jej pozostałości. Ponownie włącz ekspres. Przepuść przez obieg 2-3 szklanki gorącej wody.

  1. Zapchany blok zaparzający

W tym przypadku zacznij od wyłączenia urządzenia. Następnie wyjmij blok zaparzający, opłucz go pod bieżącą wodą, a w razie potrzeby również nasmaruj. Umieść blok z powrotem w urządzeniu. Włącz ekspres.

  1. Kamień zablokował obieg wody

Niekiedy za zablokowanie obiegu wody odpowiedzialne są cząstki kamienia. W takim przypadku należy przeprowadzić proces usuwania kamienia. Należy używać wyłącznie odpowiednich środków przeznaczonych do tego celu.