Ekspres Philips Saeco błąd nr e05. Co oznacza error e05?
Ekspresy Philips Saeco towarzyszą wielu miłośnikom kawy każdego dnia. To wspaniałe urządzenia, które potrafią zaparzyć przepyszną kawę w mgnieniu oka. Co zrobić jeżeli na ekranie Twojego urządzenia pojawi się nieoczekiwany błąd bądź ikona ostrzeżenia? Przede wszystkim należy spokojnie zapoznać się z problemem. Nie próbuj również za wszelką cenę przygotować napoju zanim nie usuniesz usterki. Ekspres saeco – błąd e05 oraz inne kody błędów występujące w tych urządzeniach to zazwyczaj proste awarie, które da się usunąć na własną rękę.
Ekspres Saeco – błąd e05
Jeżeli podczas korzystania z ekspresu do kawy Philips Saeco błąd 5 wyświetlił się na ekranie Twojego urządzenia, oznacza to, że wystąpił problem z prawidłowym przepływem wody. Co to właściwie oznacza? Jeżeli masz w swoim domu jeden z modeli Philips Saeco, e05 pojawi się wtedy, gdy doszło do zablokowania obiegu wody przez powietrze lub kamień.
W takim przypadku ekspres automatycznie podpowie Ci, aby ponownie uruchomić urządzenie w celu napełnienia obiegu wodą. Jeżeli reset urządzenia nie pomoże należy:
-
Wyłączyć ekspres;
-
Opróżnić zbiornik wody i wyjąć z niego filtr;
-
Napełnić zbiornik wodą i umieścić go ponownie w urządzeniu;
-
Ponownie włączyć urządzenie. Gdy ekspres nagrzeje się, wybrać opcję dozowania gorącej wody i nalać 2-3 filiżanki gorącej cieczy.
Jeżeli mimo wykonania powyższych czynności nadal na ekranie pojawia się błąd e05, saeco potrzebuje również odkamienienia.
Ekspres saeco błąd 5 oraz inne numery błędów
Jakie numery (kody błędów) mogą pojawić się jeszcze na ekranie Twojego urządzenia? Oprócz błędu e05 na monitorze mogą pojawić się również inne kody błędów, z którymi prawdopodobnie poradzisz sobie na własną rękę. Należą do nich kody: e01, e03, e04, e11 oraz e14.
Chcesz wiedzieć, co oznacza każdy z nich i jak sobie z nimi poradzić? Poniżej podamy informacje, które umożliwią Ci samodzielne usunięcie każdego z tych błędów!
-
Kod błędu e01 – Lejek kawy jest zapchany. W celu usunięcia awarii wyłącz ekspres do kawy
i wyjmij jego wtyczkę z gniazdka elektrycznego. Następnie wyjmij jednostkę zaparzającą oraz otwórz pokrywkę przedziału na mieloną kawę. Włóż do lejka trzonek łyżki i poruszaj nim w górę i w dół, aż zatykająca otwór kawa spadnie. -
Kod błędu e03 – Jednostka zaparzająca jest zabrudzona lub nieodpowiednio nasmarowana. Wyłącz urządzenie głównym wyłącznikiem. Następnie opłucz jednostkę zaparzającą pod bieżącą, letnią wodą. Pozostaw ją do wyschnięcia, a następnie nasmaruj. Włącz urządzenie ponownie.
-
Kod błędu e04 – Jednostka zaparzająca jest ustawiona nieprawidłowo. Wyłącz urządzenie głównym wyłącznikiem. Wyjmij jednostkę zaparzającą, a następnie włóż ją ponownie. Jednak zanim umieścisz ją ponownie, upewnij się, że jej zaczep blokujący znajduje się w prawidłowej pozycji.
-
Kod błędu e11/e19 – Kod błędu e11 lub e19 może pojawić się wtedy, gdy urządzenie było transportowane na zewnątrz, gdzie panowała niska temperatura. Aby pozbyć się błędu, należy umieścić ekspres do kawy w temperaturze pokojowej, wyłączyć i odczekać około 30 minut. Następnie ponownie włączyć urządzenie.
-
Kod błędu e14 – Urządzenie jest przegrzane. Wyłącz urządzenie i włącz je ponownie po 30 minutach.
Jeżeli natomiast na ekranie Twojego urządzenia pojawi się inny kod błędu niż te, które podaliśmy powyżej, warto skonsultować się z Kliniką Ekspresów. W takiej sytuacji zanotuj kod błędu, który pojawił się na monitorze i skontaktuj się z naszym zespołem. Klinika Ekspresów to miejsce, które zadba o Twój ekspres jak nikt inny!