zamawiaj online

Ekspres Philips Saeco błąd nr e05. Co oznacza error e05?

Ekspres Philips Saeco błąd nr e05. Co oznacza error e05?

Ekspresy Philips Saeco towarzyszą wielu miłośnikom kawy każdego dnia. To wspaniałe urządzenia, które potrafią zaparzyć przepyszną kawę w mgnieniu oka. Co zrobić jeżeli na ekranie Twojego urządzenia pojawi się nieoczekiwany błąd bądź ikona ostrzeżenia? Przede wszystkim należy spokojnie zapoznać się z problemem. Nie próbuj również za wszelką cenę przygotować napoju zanim nie usuniesz usterki. Ekspres saeco – błąd e05 oraz inne kody błędów występujące w tych urządzeniach to zazwyczaj proste awarie, które da się usunąć na własną rękę.

Ekspres Saeco – błąd e05

Jeżeli podczas korzystania z ekspresu do kawy Philips Saeco błąd 5 wyświetlił się na ekranie Twojego urządzenia, oznacza to, że wystąpił problem z prawidłowym przepływem wody. Co to właściwie oznacza? Jeżeli masz w swoim domu jeden z modeli Philips Saeco, e05 pojawi się wtedy, gdy doszło do zablokowania obiegu wody przez powietrze lub kamień.

W takim przypadku ekspres automatycznie podpowie Ci, aby ponownie uruchomić urządzenie w celu napełnienia obiegu wodą. Jeżeli reset urządzenia nie pomoże należy:

  • Wyłączyć ekspres;

  • Opróżnić zbiornik wody i wyjąć z niego filtr;

  • Napełnić zbiornik wodą i umieścić go ponownie w urządzeniu;

  • Ponownie włączyć urządzenie. Gdy ekspres nagrzeje się, wybrać opcję dozowania gorącej wody i nalać 2-3 filiżanki gorącej cieczy.

Jeżeli mimo wykonania powyższych czynności nadal na ekranie pojawia się błąd e05, saeco potrzebuje również odkamienienia.

Ekspres saeco błąd 5 oraz inne numery błędów

Jakie numery (kody błędów) mogą pojawić się jeszcze na ekranie Twojego urządzenia? Oprócz błędu e05 na monitorze mogą pojawić się również inne kody błędów, z którymi prawdopodobnie poradzisz sobie na własną rękę. Należą do nich kody: e01, e03, e04, e11 oraz e14.

Chcesz wiedzieć, co oznacza każdy z nich i jak sobie z nimi poradzić? Poniżej podamy informacje, które umożliwią Ci samodzielne usunięcie każdego z tych błędów!

  • Kod błędu e01 – Lejek kawy jest zapchany. W celu usunięcia awarii wyłącz ekspres do kawy
    i wyjmij jego wtyczkę z gniazdka elektrycznego. Następnie wyjmij jednostkę zaparzającą oraz otwórz pokrywkę przedziału na mieloną kawę. Włóż do lejka trzonek łyżki i poruszaj nim w górę i w dół, aż zatykająca otwór kawa spadnie.

  • Kod błędu e03 – Jednostka zaparzająca jest zabrudzona lub nieodpowiednio nasmarowana. Wyłącz urządzenie głównym wyłącznikiem. Następnie opłucz jednostkę zaparzającą pod bieżącą, letnią wodą. Pozostaw ją do wyschnięcia, a następnie nasmaruj. Włącz urządzenie ponownie.

  • Kod błędu e04 – Jednostka zaparzająca jest ustawiona nieprawidłowo. Wyłącz urządzenie głównym wyłącznikiem. Wyjmij jednostkę zaparzającą, a następnie włóż ją ponownie. Jednak zanim umieścisz ją ponownie, upewnij się, że jej zaczep blokujący znajduje się w prawidłowej pozycji.

  • Kod błędu e11/e19 – Kod błędu e11 lub e19 może pojawić się wtedy, gdy urządzenie było transportowane na zewnątrz, gdzie panowała niska temperatura. Aby pozbyć się błędu, należy umieścić ekspres do kawy w temperaturze pokojowej, wyłączyć i odczekać około 30 minut. Następnie ponownie włączyć urządzenie.

 

  • Kod błędu e14 – Urządzenie jest przegrzane. Wyłącz urządzenie i włącz je ponownie po 30 minutach.

 

Jeżeli natomiast na ekranie Twojego urządzenia pojawi się inny kod błędu niż te, które podaliśmy powyżej, warto skonsultować się z Kliniką Ekspresów. W takiej sytuacji zanotuj kod błędu, który pojawił się na monitorze i skontaktuj się z naszym zespołem. Klinika Ekspresów to miejsce, które zadba o Twój ekspres jak nikt inny!