zamawiaj online

Ekspres Philips Saeco - poznaj kody błędów

Ekspres Philips Saeco - poznaj kody błędów

Jeżeli podczas użytkowania ekspresu Philips Saeco wystąpi błąd, na urządzeniu pojawi się czerwone tło z ikonami i kodem konkretnego błędu. Błędy oznaczone są numerami np. 01, 03, 04, 05, 11, 14 lub 19. Każdy numer oznacza konkretny błąd, któremu należy jak najszybciej zaradzić. Poniżej znajdziesz wyjaśnienie kodów błędów, które pomoże Ci rozwiązać dany problem. Co więcej, jeżeli posiadasz ekspres Philips, ikony błędów, jakie się pojawią, dodatkowo pomogą Ci zidentyfikować dany błąd.

Ekspres Philips Saeco – kody błędów

Kod błędu 01 – Młynek do kawy nie działa prawidłowo

Wyświetlony na urządzeniu błąd E01 oznacza, że młynek do kawy nie działa prawidłowo ze względu na lejek zatkany zmieloną kawą. W ekspresach Saeco ikony błędów również alarmują o tym, że pojawił się błąd. Aby rozwiązać ten problem, należy udrożnić lejek.

W tym celu wykonaj następujące czynności:

  1. Wyłącz urządzenie. Poczekaj, aż całkowicie się wyłączy, może to zająć ok. 15 do 20 sekund.

  2. Wyjmij blok zaparzający.

  3. Otwórz pokrywę lejka i wsuń uchwyt łyżki do lejka. Jeżeli w lejku nie widzisz zmielonej kawy, włóż uchwyt łyżki do lejka od dołu.

  4. Następnie przesuwaj uchwyt łyżki w górę i w dół do momentu aż zmielona kawa, która zapycha lejek, wypadnie na zewnątrz.

  5. Użyj odkurzacza, aby dokładnie oczyścić lejek. Przytrzymaj ssawkę odkurzacza u wylotu lejka, a wewnętrzną częścią dłoni zasłoń lejek.

  6. Włóż z powrotem blok zaparzający, ponownie włącz ekspres. Możesz już zaparzyć kawę.

  7. Po zaparzeniu kawy sprawdź, czy w lejku nie ma zmielonej kawy. Jeżeli jest, powtórz jeszcze raz według tej instrukcji cały proces odblokowywania.

Kod błędu 03 – Blok zaparzający jest zabrudzony

Wyświetlenie się błędu o numerze E03 oznacza, że blok zaparzający został zabrudzony w takim stopniu, że uniemożliwia to jego prawidłowe funkcjonowanie. Chcąc rozwiązać ten problem, należy wyczyścić blok, płucząc go pod bieżącą wodą.

W tym celu wykonaj następujące czynności:

  1. Wyłącz urządzenie. Poczekaj, aż całkowicie się wyłączy, może to zająć ok. 15 do 20 sekund.

  2. Aby wyjąć blok zaparzający, musisz otworzyć klapę serwisową. W tym celu naciśnij przycisk „PUSH” w prawo, a następnie chwyć blok i pociągnij go w swoją stronę.

  3. Wypłucz blok zaparzający w letniej wodzie, pozostaw go do wyschnięcia.

  4. Pamiętaj, aby umieścić blok zaparzający w urządzeniu dopiero wtedy, gdy będzie całkowicie suchy.

Kod błędu 04 – Blok zaparzający jest włożony nieprawidłowo

Pojawienie się kodu E03 oznacza, że blok zaparzający jest umieszczony nieprawidłowo. Otwórz klapkę serwisową urządzenia i spróbuj ustawić go na właściwym miejscu. Charakterystyczne kliknięcie oznacza, że blok został umieszczony poprawnie.

Kod błędu 05 – W obiegu wody znajduje się powietrze

Kod błędu E05 informuje Cię, że w obiegu wody znajduje się powietrze.

Należy je usunąć, w tym celu:

  1. Wyłącz ekspres.

  2. Opróżnij zbiornik wody i wyjmij z niego filtr.

  3. Napełnij zbiornik wodą i umieść go z powrotem w urządzeniu.

  4. Możesz ponownie włączyć urządzenie. Gdy ekspres nagrzeje się, wybierz opcję dozowania gorącej wody i nalej 2-3 filiżanki gorącej cieczy.

Kod błędu 11 lub 19 – Urządzenie musi dostosować się do temperatury pokojowej

Taki błąd pojawia się najczęściej wtedy, gdy ekspres był transportowany na zewnątrz, gdzie panowała niska temperatura. Aby urządzenie mogło działać poprawnie, należy je postawić na jakiś czas w pomieszczeniu, tak aby nabrało temperatury pokojowej. Wyłącz urządzenie na 30 minut, a następnie włącz je ponownie.

Kod błędu 14 – Urządzenie uległo przegrzaniu

Pojawienie się kodu błędu 14 oznacza, że ekspres do kawy jest przegrzany. Aby rozwiązać ten problem, wyłącz urządzenie i odczekaj 30 minut, aż ostygnie.

Jeżeli ekspres wyświetla inny kod lub nie możesz poradzić sobie z usunięciem powyższych kodów błędu, skontaktuj się z naszym serwisem.