Naprawa ekspresów Saeco

Kolebką europejskich palarni kawy są Włochy. To tutaj powstały pierwsze, rodzinne firmy zajmujące się wypalaniem ziaren kawowca. Rosnąca popularność napojów kawowych doprowadziła do zaprojektowania urządzeń, których zadaniem jest wyręczenie użytkownika w ich przygotowaniu. Trendy rynkowe spowodowały powstanie nowej marki – Saeco.

W roku 1976 Sergio Zapella założył firmę GSL, której głównym przedmiotem działalności była produkcja ekspresów do kawy. 5 lat później Zapella razem z Arthurem Schmedem, szwajcarskim inżynierem, zarejestrował markę SAECO, której siedziba mieściła się w małym włoskim miasteczku Gaggio Montano. W tym miejscu rozpoczęła się historia urządzeń, które do dziś uprzyjemniają przygodę z kawą Klientom na całym świecie. Warto dodać, że Saeco jako pierwsze stworzyło w pełni automatyczny ekspres do kawy, wyprzedzając tym samym konkurencję o kilka lat. Najbardziej znanymi patentami marki są: wyjmowany blok zaparzający, ciśnieniowy uchwyt filtra oraz nasadki do spieniania mleka – Cappuccinatore i Pannarello.

Znakiem rozpoznawczym ekspresów do kawy Saeco są ponadczasowy design i ergonomia użytkowania. Większość modeli włoskiego producenta została wyposażona w młynki ceramiczne. Są one cichsze od młynków stalowych, aczkolwiek ich trwałość nie należy do najwyższych. Wygodę użytkowania zapewnia funkcja One Touch, dzięki której każdy napój dostępny w menu urządzenia można przygotować przy pomocy jednego przycisku. W przypadku kaw mlecznych komfort ten zapewnia karafka na mleko, która wstawiana jest do ekspresu. Posiada ona funkcję samoczyszczenia, co dodatkowo ułatwia utrzymanie higieny sprzętu na odpowiednim poziomie. Starsze modele posiadają manualną dyszę spieniającą. Rozwiązanie to pozwala na uzyskanie pianki mlecznej o dowolnych parametrach.

Urządzenia marki Saeco wyposażone zostały w automatyczne programy konserwacji. Konieczność wykonania każdego z nich sygnalizowana jest odpowiednim komunikatem na wyświetlaczu. Warto zaznaczyć, że należy wykonywać je zgodnie z wskazaniami ekspresu, gdyż zapobiega to wielu różnego rodzaju usterkom. Klinika Ekspresów zwraca szczególną uwagę na proces odkamieniania. Kamień osadzający się na elementach grzejnych urządzenia jest przyczyną nawet 70% usterek!

Ekspresy do kawy Saeco trafiają w ręce specjalistów Kliniki Ekspresów od wielu lat. Nasze doświadczenia serwisowe pozwoliły na wyszczególnienie kilku typowych usterek dla urządzeń tej marki. Klienci najczęściej zgłaszają następujące problemy:

  1. Ekspres Saeco nie nalewa kawy do filiżanki. Przygotowanie filiżanki aromatycznego napoju jest czystą przyjemnością. Niestety w cyklu życia każdego ekspresu nadchodzi moment, w którym nie jest w stanie wykonać zadania. Usterka w ekspresie Saeco, która objawia się brakiem możliwości zaparzenia ulubionej kawy, w większości przypadków związana jest z awarią jednostki zaparzającej. Zaparzacz w Klinice Ekspresów Klient może naprawić w dwojaki sposób. Pierwszy z nich to wymiana części na nową, co wiąże się z wysokim kosztem i nie zawsze jest opłacalną inwestycją. Drugim jest regeneracja zaparzacza, która jest tańsza, a równie skuteczna.
  2. Ekspres Saeco cieknie. Woda wydobywająca się spod ekspresu nie wróży nic dobrego. W ekspresach do kawy Saeco oznacza to usterkę elektrozaworów lub zaworu gorącej wody. Koszty napraw tego typu awarii nie są horrendalnie wysokie. Dodatkowo przy wymianie wyżej wymienionych części warto sprawdzić podstawowe uszczelki ekspresu, które są elementem typowo eksploatacyjnym i mają prawo zużywać się podobnie, jak klocki hamulcowe w samochodach.
  3. Ekspres Saeco nie spienia mleka. Delikatna pianka mleczna jest idealnym zwieńczeniem aromatycznej kawy. Jeśli ekspres Saeco nie jest w stanie jej przygotować, to awarii należy upatrywać w dwóch częściach – zaworze pary oraz multizaworze. Są to elementy łatwo dostępne, dzięki czemu Klinika Ekspresów jest w stanie naprawić większość modeli Saeco dostępnych na rynku, nawet tych leciwych.
  4. Ekspres Saeco nie mieli kawy. Młynki zastosowane w ekspresach włoskiego producenta mają tendencję do zapychania. Przed zasypaniem nowej mieszanki kawowej warto sprawdzić, czy ziarenka nie są zbytnio oleiste. Wysoka oleistość ziaren powoduje zapchanie młynka, co w większości przypadków kończy się interwencją serwisu.

Naprawy w serwisie Klinika Ekspresów dokonywane są przy użyciu nowych, oryginalnych części, na które udzielamy 6-miesięcznej gwarancji. Mamy także możliwość naprawy ekspresu z zastosowaniem części używanych, o czym Klient jest informowany w trakcie rozmowy telefonicznej. Znacznie zmniejsza to ogólny koszt naprawy, a części używane są uprzednio sprawdzane pod względem jakości oraz stopnia wyeksploatowania przez techników serwisu Klinika Ekspresów.

Ekspres do kawy Saeco, który uległ jakiejkolwiek awarii Klient może zgłosić na 3 sposoby – telefonicznie, mailowo oraz poprzez wypełnienie krótkiego formularza na stronie www.klinikaekspresow.pl. Zgłoszenia potwierdzane są telefonicznie przez konsultantów Kliniki Ekspresów, dzięki czemu możecie Państwo dopytać o każdy szczegół, który nurtuje Państwa przed oddaniem ekspresu w ręce naszych specjalistów. Termin odbioru ekspresu przez kuriera GLS w specjalnie przygotowanym do tego bezpiecznym opakowaniu transportowym uzgadniany jest w trakcie rozmowy telefonicznej z konsultantem Kliniki Ekspresów zgodnie z Państwa potrzebami.

Proces naprawy w serwisie Klinika Ekspresów rozpoczyna się od przyjęcia ekspresu. Jest on wypakowywany ze specjalnie zaprojektowanego opakowania transportowego, w którym odbierany jest od klienta. Następnym etapem jest sprawdzenie kompletności oraz stanu urządzenia, a także opisanie ich na protokole przyjęcia ekspresu do serwisu po uprzednim wykonaniu dokumentacji fotograficznej. Wykonanie tych kroków skutkuje przekazaniem ekspresu w ręce wyznaczonego technika oraz zajęciem miejsca na profesjonalnym stanowisku diagnostycznym. Przewidywane koszty naprawy przekazujemy w rozmowie telefonicznej. W przypadku akceptacji kosztów naprawy przez klienta, technik rozpoczyna naprawę ekspresu. Jej końcowym etapem jest kompleksowe czyszczenie oraz odkamienienie, dzięki czemu klient otrzymuje w pełni sprawny sprzęt, gotowy do parzenia kolejnych porcji wyśmienitych napojów kawowych. W przypadku, gdy klient nie decyduje się na naprawę swojego ekspresu, otrzymuje 3 propozycje:

  1. Utylizacja sprzętu – ekspres zostaje zutylizowany w Klinice Ekspresów, a klient nie ponosi żadnych kosztów.
  2. Odkup ekspresu – klient otrzymuje propozycję kodu rabatowego o określonej wartości na zakup nowego sprzętu w sklepie internetowym Świat Ekspresów (www.swiatekspresow.pl), pozostawiając swój w ramach rozliczenia.
  3. Odesłanie urządzenia – ekspres odsyłany jest w identycznym stanie, w którym trafił do Kliniki Ekspresów. Klient nie ponosi kosztów transportu, jedynie koszty diagnostyki, które wynoszą tylko 50zł.